We wtorek, 1 kwietnia, zakończyły się cykliczne zajęcia z biblioterapii. Brali w nich udział uczniowie klasy drugiej, a spotkania odbywały się w bibliotece szkolnej. Główną intencją zajęć było pokazanie dzieciom narzędzi do pracy z emocjami, tak by mogły budować radosne relacje ze sobą i rówieśnikami, by poczuły ,że mają moc radzenia sobie w trudnych dla nich sytuacjach.
Kanwą każdego spotkania była technika uwalniania emocji opracowana przez dr med. Davida R. Hawkinsa i przeniesiona do dziecięcego świata. Wędrowaliśmy przez Krainę Uważności, gdzie poznawaliśmy jej mieszkańców – zwierzątka, które miały takie same problemy jak ludzie. Lew Staszek nauczył nas mocy oddechu, kotka Wiktoria i szczurek Rysio odkrywania świata na nowo poprzez bycie uważnym, tygrysek Erwinek pokazał, że zwycięzca nie zawsze musi być pierwszy na mecie, a nietoperzyca Kaja nauczyła nas akceptacji każdego człowieka niezależnie od wyglądu. Dzięki wilczkowi Leonowi zrozumieliśmy, że strach, to tylko nasze myśli, on nie istnieje, a my mamy sposoby, aby je okiełznać przestać się bać. Wiewiórka Leti odpowiedziała na pytanie: co zrobić, aby czuć się radosnym i szczęśliwym każdego dnia, a niedźwiadek Albert pokazał co zrobić, gdy czujemy się skrzywdzeni przez inną osobę. Orzeł, strażnik tej krainy, odkrył przed nami zasady dobrej komunikacji.
Niektóre postaci z Krainy Uważności dzieci wykonywały na zajęciach w klasie- lepiły z gliny, tworzyły wykorzystując farby i elementy papierowe.
Bardzo dziękuję Pani Marcie Brdak, wychowawczyni klasy drugiej, za współpracę i zaangażowanie . Mam nadzieję, że dzięki tym spotkaniom radzenie sobie z emocjami będzie coraz łatwiejsze i dzieci wykorzystają poznane sposoby w życiu codziennym.
Iwona Wojciechowska