MISIE i ruch drogowy oraz pieszy

W przedszkolu dzieci dowiedziały się niedawno, że określone zasady w grupie i w sali są potrzebne, byśmy czuli się bezpiecznie. Teraz przyszła pora na koleją porcję zasad. Przedszkolaki poznały sygnalizację świetlną. Jej kolory utrwaliły wykonując pracę plastyczną Sygnalizator- wydzierankę i bawiąc się przy piosenkach, przy których poprzez naśladowanie uczyły się właściwego przechodzenia „na światłach”. Zawitały do nas również znaki drogowe, w których dzieci rozpoznawały różne figury geometryczne. Segregowały je według różnych kryteriów np. kształtu, koloru tła itp. Ćwiczyły także wycinanie nożyczkami po konturze. Misie stworzyły własne znaki ćwicząc przy tym wyklejanie plasteliną. Nawet zabawa autami trochę się wtedy zmieniła, gdyż autka musiały podporządkować się znakom i sygnalizacji. Misie przyjrzały się także „zebrze”- przejściu dla pieszych. Ten poziomy znak tworzyły układając naprzemiennie rytm kolorów: czarny- biały… . Porównywały go z prawdziwą zebrą- zwierzęciem. Ćwiczyły w sali i na spacerze prawidłowe przechodzenie po pasach zatrzymując się i uważnie spoglądając: „w lewo, w prawo, w lewo”.